Ankkarock

Hemma från Suomiland (äntligen måste jag verkligen säga :P)

I söndags var man ju på festival. (va så dåligt på lördan) Det var kul, fast inte jättebra band kanske. Var i stort sett där bara för att se Sonata Arctica (Vilket vi såklart gjorde stående nästan längst fram^^) Tyvärr så blev man nästan mosad medan man väntade på att dom skulle spela. Vi var vid scenen när bandet innan, Millencolin, spelade. Deras musik är helt okej, det är tyvärr inte deras fans. Precis bakom mig och min kusin hoppade alla som galningar, och då inte bara upp och ner, utan runt som galningar. Blev armbågad i ryggen ett antal gånger vilket har gjort att jag har ett fint blåmärke mitt på ryggen. Även min högerarm har ett antal blåmärken från galningarna. Men ska inte klaga, fick ju se Sonata långt fram så :) Bandet som spelade innan Millencolin på Puistolava (en av de 3 scenerna) var Japanska Dir en grey som är ganska stora om jag fattat det rätt. Gillar verkligen INTE det bandet. Sångaren var en kanin som hoppade runt och headbangade samtidigt som han lät. Det finns inte heller någon struktur i musiken utan det låter som om dom improviserar dåligt. Sen tycker jag att det är EXTREMT dåligt att dom inte kan snacka engelska. Innan varje band spelas visas en intervju med nån person ur det bandet och sångaren i Dir en Grey hade tolk. Ska man satsa på att gå nternationellt med sin musik tycker jag att man ska kunna snacka engelska!! the 69 eyes var också på ankkarock, men såg inte dom. (Hörde bara lite när vi var i närheten av scenen, och ärligt talat så låter dom verkligen inte bra live) Något som var väldigt roligt med Ankkarock var en grupp människor som var utanför festivalområdet med ett stort rött kors där det stod "Jesus Pelastan" vilket betyder "Jesus räddar". Där stog dom och försökte i princip få folket att inte gå på festival eftersom det tydligen är en synd. Bäst var när vi gick från festivalen. Då babblade dom om jesus och nåt om att "Jesus IS the light!" Lät jätteroligt. ^^

Ska och lägga mig och sova (eller slö glo på tv :P) en stund innan jag åker iväg och träffar Sandra. Vaknade vid 05.15 av gomorron människan på båten -_-

Over n Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0