Fresk

Idag har jag haft en såndär skoldag, fast det var egentligen ganska onödigt att stiga upp idag. Första lektionen på måndagar e Svenska men idag var inte Christina i skolan så vi fick nån uppgift vi skulle göra. Surprisingly var det samma sak vi började med (och nästan blev klara med) förra lektionen. Detta innebar att man hade en väldigt kort lektion följt av en trevlig håltimme på nästan 3 timmar (okej jag vet, jag bor nära skolan, men vad fan ska jag göra hemma ensam i typ 3 timmar). Jag, Nike, Angelica, Sandra, Louise och Erika hade istället en snake turnering (vi spelade på några miniräknare och jag var inte särskilt bra på det) Efter håltimmen hade jag italienska där vi lyssnade på en text som vi skulle kolla upp ord som vi inte förstod (vilket var iaf 80% av texten) och där dök ordet "Fresk" upp. På svenska that is. Tyckte iaf att det lät jätteroligt så satt å skrattade åt det ett bra tag. Annelie (lärare) förklarade att det var freskomålningar som blablabla.. Italien.. bla bla.. Väggar.. blabla.. ("blabla" bitarna är med för att jag helt enkelt inte kommer ihåg allt hon sa :P) Fresk är iaf hursomhelst utan tvekan dagens ord.

När jag kom hem kollade jag på några avsnitt från första säsongen av Vänner, helt enkelt för att jag var (är) för trött för att ta tag i nåt pluggande (har sånt där otrooligt trevligt nationellt prov på fredag). Hursomhelst är avsnittet där Chandler blir instängd i "en bankomat vestibul" med en modell jätteroligt :P
Ska gå å fixa en cappocino nu :D
//CALIFORNIAWHITE

Kommentarer
Postat av: Elina

Eller hur! Älskar det avsnittet, så jävla roligt! :D
Konsert imorrn! (Inte för att du har glömt det men ändå)

2007-12-03 @ 20:27:38
URL: http://elinahedin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0