Deathly Hallows & Reckless Love

Träffade My igår. Gjorde egentligen inget speciellt, tog en fika å kolla runt lite på stan. Men kul hade vi :D I onsdags var jag å Angelica på bio. Innan filmen var det nån tant som frågade oss lite frågor om vi trodde att gud fanns å lite annat. Som tack för besväret fick vi en bok där man hade sammanfattat ett antal självbiografier om bland annan nån som var med om 9/11. Har inte läst den, men gratis e alltid gratis (Eller jävlit gratis som angelica sa ;)) Filmen vi såg var hursomhelst Harry Potter and the order of the phoenix (OotP för Harry Potter freaks x)). Tycker filmen var DÅLIG!  1: Dom hade gjort en massa fel (t.o.m tagit med saker som inte är med förän i 6e boken)  2: Dåliga skådespelarinsatser av "barn"skådespelarna (som vanligt då alltså) 3: Dom hade valt dåliga personer till de nya rollerna, Umbridge som ska se ut som en padda (Den enda nya jag faktiskt tyckte spelade bra var hon som spela Bellatrix Lestrange. Ganska likt som jag tänkt mig ^^) 4 : Dom gör den längsta boken hittills till den näst kortaste filmen (Har inte aalls kollat upp det :P)

På tal om Harry Potter måste jag säga : Yess! Äntligen är det dags för 7e boken, Harry Potter and the Deathly Hallows,  att släppas! Dags att få svar på alla frågor ;) Ska självklart och köpa boken nu inatt (Har inget annat val eftersom det imorrn för min del bär av till Finland) Hade åkt och köpt boken nu inatt iallafall :)

Är irriterad över att jag inte hittar någonstans man kan få tag på musik av det finska bandet "Reckless Love".. Tycker dom e bra och har kollat på alla ställen jag kan komma på efter CD skivor och Downloads men dom finns verkligen inte nånstans. Inte ens hos Radioshopen i Gamla stan som importerar väldigt mycket musik från finska band (Så vill du ha musik från Children of Bodom, Nightwish, HIM, Sonata Arctica, The 69 eyes....... osv, kolla där) Om de e NÅN som vet var jag kan hitta musik med Reckless Love (utan att behöva irra omkring i finska skivaffärer) please LET ME KNOW! :P Vet du inte vilka Reckless Love är kan jag säga att sångaren i bandet är finska Olliver Twisted som även är sångare i Crashdiet. Vet du inte vilka Crashdiet är heller så e detta dom.


image12

(Från vänster: Eric Young, Martin Sweet, Peter London, Olliver Twisted(Sångare även i Reckless Love))

Läste en artikel från Aftonbladet idag där dom totalsågade Crashdiet (Man skulle kunna tro att det var en insaändare eller musik kritiker men det var det inte... (har jag för mig iallafall :P)) Dom skrev att Crashdiet är en kopia av Mötley Crüe. Frågan dom ställde sig var :"Behövs verkligen kopian?".. Blev aningen irriterad på detta eftersom Crash har ett helt annat sound är Motley. Visst man kan placera banden i samma genre och dom har liknande klädstil men thats it. Bara för att ett band hämtar insperation från andra band betyder inte det attt musiken blir exakt likadan. Tänk om man skulle ta bort alla som hämtar insperation från andra band, hur många band skulle då egentligen finnas kvar? Ta tillexempel Punken. Sex Pistols anses vara det band som "startade" genren. (Dom var inte det första punkbandet men det första som blev riktigt stort) Skulle Punken sluta utvecklas bara för att bandet splittrades? Skulle inte tro det!

Ska snaart in till stan för att köpa min efterlängtade bok , så det var allt från mig för tillfället! Finland here I come! ;)

Over n out!
/Zandra




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0