Finlandsvenska

Nu e man i Finland alltså. För tillfället hemma hos min moster eftersom vi ska grilla. Först ska alla "Sauna Freaks" å basta (okej hälften har vart i bastun redan men :P) Nu är jag alltså stuck i lilla Karis och väntar på att det ska bli augusti eftersom jag första helgen i Augusti ska på festival! :D Fast fram till dess har jag ingenting att göra. Det jag tänker på just nu: Voi vi**u va de ska ti regna! Okej just nu är det faktiskt sol, men det har regnat hela j*vla dan så jag har suti hos mommo å sitt på film typ hela dagin. Har till råga på allt nu också officiellt börjat prata finlandsvenska. (Vet seriöst inte om folk hemma skulle förstå vad jag sa, särskilt eftersom det förekommer finlandsvenska även när jag skriver :P) Okej, jag kan iaf "stänga av det" om jag skulle ha lust, fast det känns inte så nödvändigt när alla andra här talar "kariska" :P

Ska nu å se om det finns något ti dricka eftersom det lär dröja en stund innan jag får mat :P

Over n out
/Finlandssvensken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0