Helt på känsla

Igår var jag med Sofia. Vi åkte först ut på djurgården men kom inte på något att göra där. (Tänkte gå på skansen men sen såg vi att det kostade 90 kr! Lite väl dyrt för skansen tycker jag, det kostade ju typ 60 förut) Vi åkte in till medborgarplatsen och åt glass på Pasta och Glasshuset. Efter det hade vi ingen aning om vad vi skulle göra men vi bestämde oss iaf för att åka in till tanto, men vi gick av vid Zinkensdamm istället för vid Hornstull som är närmre. Ingen av oss hade den blekaste aning om hur man gick till Tanto så vi gick bara på, helt på känsla. Det resulterade i att vi tog lite fel väg men det gick ganska bra ändå. Tillslut såg vi iaf vattnet (precis vid minigolfbanan) och då fattade vi att vi hade gått rätt.

Igår var det ju Stockholmsmaraton. Jag förstår inte hur folk inte bara orkar springa den sträckan dom springer, utan också att dom gör det i 30 graders värme. Vi hörde en kommentator när vi var i slussen som sa att man i en mildare temperatur tappar ungefär en liter vatten per timme när man springer typ maraton, men att man i den värmen det var igår tappar minst en 1½ liter per timme. Det är ju helt sjukt mycket! Är det någon annan än dem som springer stockholmsmaraton och dem som anordnar det som tycker det är en bra idé? Jag mnar, halva stan blir ju avspärrad, det måste ju vara jätte irriterande för folk som kör bil eller är tvugna att åka buss inne i stan..

Jag tänkte på en grej när jag och Sofia satt och typ solade i tanto igår.. Man borde ta med sig typ mat och typ kubb och lite annat och vara där hela dagen. Jag menar där kan man ju bada, spela minigolf eller typ bara sola. Man borde också ta med sig lite konstig musik som ger sommarkänsla. Det  var några igår som lyssnade på ganska gamla lite konstiga låtar typ som Cotton eye Joe (någon som kommer ihåg den?) och typ Oa hela natten. Skitkul jue :) Nån som e på på att göra det någon dag? :P

Kommentarer
Postat av: Erik

Konstigt att ni inte gick helt vilse när du var med :P

2007-06-10 @ 12:21:41
Postat av: Nike

Halloj! FAn va soft o sitta i tanto en hel dag! det tycker jag vi gör i veckan! jag bor ju precis vid tanto ;)nån som har en "bärbar" radio eller CD-spelare?

2007-06-10 @ 14:50:54
Postat av: Zandra

Ja eller hur! Tyckte också att det var en jättebra idé som jag faktiskt kom på alldeles själv ;P

2007-06-10 @ 17:22:30
URL: http://californiawhite.blogg.se
Postat av: Erika

Låter faktiskt som en jättebra idé :D . Fast jag tycker att vi borde göra det fler gånger... Typ som när vi som går natur inte har två prov samma vecka :P . Vi borde göra det när vi haft skolavslutning också! Hoppas det är lika soligt då, så att all sol inte gått åt till dom som redan fått sommarlov...

2007-06-10 @ 18:41:54
URL: http://blond007.blogg.se
Postat av: Zandra

Ni verkar nästan lite förvånade över att jag kan komma med bra ideér :P ;)

2007-06-10 @ 21:04:07
URL: http://californiawhite.blogg.se
Postat av: Nike

Men hallå när ska vi göra det då? i helgen kanske??

2007-06-12 @ 14:32:52
Postat av: Emelie

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

fan asså du är ett nötskal, när man är med dig går man alltid vilse, även fast man vet att man går fel väg, men ändå :P haha

2008-06-18 @ 00:00:47
URL: http://emeliitaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0