Rest In Sleaze 2008

Igår gick den andra minnesfestivalen av forne Crashdïet sångaren Dave Lepard av stapeln, och SHIT va bra de var! Träffade Elina vid halv tre ungefär och gikk sen och käkade på tacobar. Efter det drog vi till Nalen och köade fram till kl 6. Det var seriöst roligt att kolla på alla som gick förbi och värsta glodde på folket som köade :P Det var en som tillochmed fotade! Hursomhelst, när vi tillslut blev insläppta på Nalen köpte vi först en varsin Dave tröja och tog sedan platser längst fram. Först upp på scen var Lisbeth, Davids mamma som fixxade denna underbara kväll. Tack jättemycket! Första bandet upp på scen var Sleazy Trash. Riktigt bra var dom och de vann senare under kvällen även Daves stipendium. Efter Sleazt Trash tog The Initiated plats på scenen. På sång i det bandet har vi Davids storasyster Isabella. Dom körde en grymt fin låt som hon hade skrivit till David. Requiem har jag för mig att den hette.

Kvällens stora överraskning var T.I.T.S som gjorde en underbar spelning. Min första tanke om det bandet var: Välkommen tillbaka till 80-talet! Andra tanken: Fan, har ine jag sett sångaren på Kvarnholmen. Tredje tanken: Jo fan det har jag, det måste vara han. Hursomhelst var dom GRYMMA! Kärlek till band! Sen kom Dynazty upp på scenen och dom var också OTROLIGT bra. Sångaren hade fantastisk röst, fattar inte hur personen bredvid mig kunde hålla för öronen! Det var sedan äntligen dagz för Alter Egon att inta scenen och det var han jag var mest taggad på att se, och jag kan ju säga att jag inte blev besviken. Peter gjorde ett kanonjobb med sin snygga bas. Han hade även snygga skor, likadana som jag hade förut :P Om nån kommer ihåg, mina rosa-vita skor som jag har likadana nu fast blåa? Sist ut hade vi Gemini Five som hade världspremiär för sin nya singel som hette nånting med "Scream" Riktigt bra är dom. G5 hade även med sig hemliga gäster. Det visade sig vara Martin Sweet och Eric Young från Crashdïet! Dom körde sedan "Breakin the Chainz" med Martin Sweet och Peter London på sång tilsammans med G5. Efter 6 timmar var sedan Rest in Sleaze 2008 slut! Hoppas verkligen på en Rest in Sleaze 2009! Underbar kväll!
Lite bilder från kvällen kommer här, mer finns på http://restinsleaze.bilddagboken.se







Tänkte bara tillägga (främst till Erika) att en allmänt okäng kille i kön skrattade åt Erika. Berättade för Elina om när hon först satte på den vita läppgrejset man fikk från Metro i torsdags och sedan läppglans ovanpå för att det inte skulle vara vitt. Det såg lite skumt ut. Hursomhelst tyckte killen bakom oss i kön att det var roligt :P
Keep the fukkin hair in shape and Rest in Sleaze!!!
Over n Out
/Zanni Inzane

Kommentarer
Postat av: Erika

Jag blir utskrattad av folk som jag inte ens känner :P . Det känns ju bra, jag som försöker trösta mig med att så många inte märker när jag gör bort mig... :P .

2008-01-19 @ 23:14:03
URL: http://blond007.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0