Chaplins och Sonata Arctica

Seg med uppdateringar ibland, jag vet!
När Ida hämtade mig från Finntorp i fredags blev det bestämt att det skulle bli utgång på lördan å vi hamnade på Chaplins efter en lite för hård förfest där vi tillsammans nästan drack upp en hel flaska vodka. Köpte däremot inte så mycket när vi väl var inne. Har skumt nog inget minne alls från just resan in till stan, haha :P Kul hade vi hursomhelst med dansande och drickande. Donken-ätande var det första som hände när vi kom ut från chaplins, haha :P


Nicole, Jag, Ida och Nike inne på Chaplins (:

Nu till lite snack om Finlands bästa band utan jämförelse, Sonata Arctica! Har sett dem live tidigare och varje gång är lika bra! Först till en liten "finska" lektion till er svenskar som är Sonata Arctica fans; namnet uttalas INTE som dom flesta utallar det! Bandet är från Finland och i finskan uttallas o som å! Så korrekta uttalet är "Sånata". Dessutom ska det vara korta a:n inte sonaata. Gottit? Lite mer gnäll, fd. gittarristen heter inte Jaani utan även i hans namn handlar det om ett kort a. Inte som när man säger ja på svenska. Understand? Very well!

Anyway, konserten var KING! Förbanden var båda helt okej och lyckades enligt mig få upp stämningen rätt bra. En rätt bra blandning låtar på setlistan för detta gig, liiite besviken på att det var så lite från Silence. Men very good konsert anyway! Fick höra White pearl Black oceans och Draw Me live vilket jag inte har gjort förut och då båda hör till mina favoritlåtar blev jag very happy indeed. The Cage var som vanligt "sist" ut följt av Hava Nagila Vodka song or whatever. Basically kan man säga att dom bara sjunger "Vodka we need some vodka" om och om igen snabbare och snabbare fram tills "Vodka's all we neeeeed" Bättre avslut får man leta efter!

Sonata Arctica - White Pearl Black Oceans <3

Slänger upp en bild från giget också!

Tony Kakko of Sonata Arctica

Fler bilder fins vid intresse även på min bilddagbok, både från Chaplins den 1/11.08 och Sonata Arctica den 2/11.08

Det verkar nu även som om hela flak-strulet löser sig tillslut, Tack Josephine!
Over N Out (Ni har saknat den va? ;))
/// CALIFORNIAWHITE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0