Hjälplösa frågetecken?

Ska börja med att berätta att jag idag endast har haft en lektion, rättskunskap. Även om jag inte riktigt gillar min lärae måste jag säga att jag gillar ämnet. Pratade om äktenskap å skillsmässa idag. Efter skolan gick jag, Sandra och Michelle på rättegång. Vi måste seriöst sett jätteförvirrade ut då alla verkade vela hjälpa oss hela tiden. Först feågade vi flera st om hjälp att hitta till Fleminggatan då rådhuset håller på att renoveras. När vi tillslut hittade stället där tingsrätten höll till hittade vi inte salen där vårt mål skulle vara så vi gick runt lite. Då kom en kille fram och frågade om vi behövde hjälp. Vi sa då att vi skulle till sal 38, men han visste inte var den var. En tjej kom då fram och sa att den kanske låt på den våning vi var på eller i byggnaden på andra sidan gatan. Efter att ha konstaterat att den inte var i den byggnad vi var i frågade vi om hjälp i infon om vart vi skulle gå. Okej, rättegången vi skulle gå på skulle börja. Salen var jätteliten och hade knappt några åhörar platser, vi stod i dörren och tvekade och gick sen ut eftersom vi inte fattade var vi skulle sitta nånstans. Då kom en tant som var vittnesstöd fram å frågade nånting och av nån anledning berättade vi för henne att det var till en skoluppgift som vi skulle på rättegång. Hon frågade då en random tjej som var i närheten om hon var vår lärare, men nej, hon var åklagare sa hon. (Vilken liten klass det skulle vart isf, bara 3 pers liksom :P) Vi bestämde oss för en annan rättegång å även när vi väntade på den kom hon fram och pratade med oss igen. Vi kom in på en rättegång tillslut (värt att nämna om den var att den anklagade inte var där och att den varade i typ en kvart). När rättegången var slut fattade vi det inte riktigt och satt kvar en liten stund (vi var de enda åhörarna) varav domaren frågade om det var för en skoluppgift vi var där och om vi hade några frågor. Vaddå behöva hjälp av många olika människor på så kort tid liksom? :P

Nu har jag ätit en såndär Magnum Mayan Mystica också, den var ganska god.
Ska ta mig en sen lunch nu tror jag ;)
//// CALIFORNIAWHITE


Kommentarer
Postat av: Elina

Uppdatera bloggen Z! :D

Puss

2008-09-07 @ 18:30:52
URL: http://elinahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0