To fika or not to fika

Igår va ja inne i stan med Elina. Gick först runt i lite random utvalda affärer och satte oss sedan på Café Kapris. Drack en Latte Mocha, mums :) Sedan gick vi runt lite till, blandannat så kollade vi efter teckningspennor åt mig. Hittade det på Panduro där ja även köpte suddisar (Riktiga namnet är stompar men de låter så fult) och en pennvässare. Finally slipper jag teckna med bara en usel stiftpenna. Ska nog ta och teckna nånting nu bara för att jag har dom. Efter ett tag bestämde vi oss för att vi var hungriga och gick till donken. Märker att Erika jobbade och försökte med min telepatiska förmåga kontakta henne, men hon har väl helt enkelt inte telepatisk förmåga eftersom hon inte såg oss förän vi gick å beställde av henne, haha.

Tänker tipsa om lite mysiga caféer inne i city som ni kan gå till. (Även om alla kanske e extremt ointresserade av va jag tycker)
Först har vi ju då Café Kapris på drottninggatan i närheten av plattan. Brukar inte vara mycket folk där och personalen är trevlig. Rekommenderar deras kladdkaka.

Cofi heter ett café som även det ligger på drottninggatan också i närheten av plattan. Inte heller där brukar det vara så mycket folk och tydligen har dom god blåbärspaj. Personligen gillar jag deras morotskaka.

Helmers Café är ett för mig ganska nyupptäckt café. Mysigt och bra stämning. Vilken tid det är på dygnet avgör hur mycket folk det är. Värst vid lunch. Du hittar Helmers Café på gamla brogatan (svänger ner vid från drottninggatan vid manhattan och letar efter en orange skylt, there it is!) Här hittar du riktigt mumsig chai-latte!

Café Rose på drottninggatan inte så långt ifrån hötorget är ett mysigt café med ett lite retro utseende. Känner du för att äta lunch där är deras focaccia god.

Sist mitt favorit café Zebrano som även det ligger på drottninggatan inte långt ifrån Rose. Är dock inte helt säker på att det finns kvar eftersom det förut såg ut som att det brunnit där. På Zebrano är det sällan mycket folk och personalen är trevlig. Kladdkakan är god och ciabattorna är att dö för!

Nu ska jag teckna lite tror jag.
Over n out
/// ZANDRA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0