Hitler har återuppstått

Alla har troligtvis nångång haft en lärare dom inte tycker om. Jag har själv haft ganska många såna; en som slår sönder linjaler mot tavlan, en som slog en elevs huvud i bordet, en som kollar på båtar istället för att undervisa, jag kan fortsätta länge! Ingen, jag upprepar INGEN av dessa kommer ens i närheten av min nya naturkunskaps lärare! Vår "vanliga" lärare är gravid och jobbar numera endast 25% och har alltså ingen undervisning. Hade idag första lektionen med ersättaren och det skulle inte förvåna mig om alla i gruppen starkt ogillade henne. Hennes attityd är minst sagt hemsk, hon är nedlåtande mot eleverna och är minst sagt larger than life.

Hon inledde lektionen med att berätta att hon har pluggat hela sitt liv och "därför vet alla olika fusk-metoder". Alltså ska nu allt arbete i den kursen ske för hand. Sättet hon agera verkar det som om hon anser alla elever vara dumma i huvet och att det bara är hon som kan något. Hon avbröt tom en tjej mitt i ett svar och bad en annan svara! Det ger verkligen intrycket att man ska våga gissa även om man har fel. Fortsätter det på dethär sättet kommer det sluta med att hela klassen får magsår. För första gången kan jag säga att jag håller med Kenza om någonting! Hon sa nämligen emot minihitler vilket ledde till att hon blev skitsur och verkade nära att börja skrika. WTF liksom!!

Over N Out

/// CALIFORNIAWHITE
tycker det borde finnas ett förbud mot att lärare ska få skaffa barn.


Kommentarer
Postat av: pia

tack! ;D hihi..

2009-03-19 @ 22:52:00
URL: http://paien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0