Bäst bäst!

Tjohoo jag e frisk igen, och på prima bra humör! Passar allldeles utmärkt, eftersom det ikväll står fördelsedagsfirande på schemat. Inte vem som helsts födelsedag heller, utan MIN 20-års dag! Hihihi ja får handa på systeemet! :P Nej jag e inte full, haha :P

Alrite ville egentligen bara skriva ett litet hyllningsinlägg till vår lärare för den här annars jävliga kursen Signalteori som ja läser nu. Martin är verkligen toppenbra. Han förklarar jättebra, och går i en lagom bra takt (läs långsamt) framåt så man hinner verkligen med, vilket är ovanligt för min del när det gäller fysik. Men det bästa är att han faktiskt är rolig. Sällan man e med om det. Lite Martin citat, paralleller och annat kul måste ja dela med mig av!

Förklarande av att den x-axeln på en logaritmisk skala aldrig når noll
M: Men, tänk er att det är som när svenskar äter tårta, det finns alltid något kvar för att ingen vill ta det sista och fortsätter dela på biten.

Förklarar linjära system och vad homogenitet innebär, utbrister mitt i allt
- Men tänk på skatteverket!

Förklarar hur dB skalan fördubblas
- Tänk er två små tvillingpojkar som sitter och spelar trummor.

Senare om dB skalan:
- Tänk er nu att vi har 57 trummisar! (varav alla antecknar "57 trummisar")

Mitt i allt utan någon parallell till vat vi pratar om:
- Inget konstigt aalls! Vilken film kommer det ifrån? (Malena Ernman för er som inte vet ;))

Och tillsist, idag. (Kommer inte ihåg va vi prata om)
- Men testa nästa gång ni duschar att skrika och tjoa, så flyttar ni runt i badrummet och hör att det låter olika!

Skön snubbe, riite? :)

En annan rolig story från idag. Var och handlade på hemköp nedanför åhlens vid plattan. Skulle bla köpa groggvirke till ikväll, cola och energidryck. Vad tror ni händer? JO, hon i kassan ber mig visa leg! För att köpa energidryck! Vart så förvånad att hon måste trott ja va dum i huvet som fattade så segt, haha :P Kanske e jag som missat nåt, men visst fan e de väl 15 års åldergräns på att köpa energidryck?

Nu it's time for sum cleaning innan folk dyker upp vid 7!

Lite mer pixx från förra helgens redline


Barbie och pollarna!


Jag och nästanbästis Sara :)

KEEP IT SLEAZY!!

/// CALIFORNIAWHITE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0