Usch och fy!

Snacka om skrämsel! Hel plötsligt slocknar datorn. Startar den igen och får meddelandet att windows måste repareras. Hinner klicka på reparera knappen och datorn slocknar. Detta görs om bra många gånger, och datorn slocknar. Tillslut lyckas jag få igång nån typ reparationsprogram som visar sig inte kan hitta felet. Klickar runt lite utan att riktigt veta vad jag håller på med. Min enda tanke var att jag inte vill behöva börja om med loggboken från helvetet. Andra reparationsprogrammet kunde inte heller fixa problemet så klickar runt lite mer och får det tillslut att funka. Datorn återställs till det tillfälle den fungerade felfritt senast och startar om. Allt ser normalt ut fram tills det att man ska komma till skrivbordet. Skärmen blir svart. Tänker att jag måste försöka få över loggboken på usb och testar starta aktivitetshandlaren och söka efter filen därifrån eftersom jag inte kan se skrivbordet. Det funkar och lyckas få grejerna till usb. Då kommer skärmen igång igen. Pustar ut av lättnad. Nu har jag iaf loggboken nån annanstans än på datorn.

Kommentarer
Postat av: Elina

Nån smart människa sa en gång till mig att man hatar datorer men kan inte leva utan dom. Jävligt sant!

2012-04-18 @ 20:08:50
URL: http://elinahedin.blogg.se/
Postat av: pia

Usch! Datorer SKA funka. Så är det bara. Och så ska det ALLTID finnas bläck i skrivaren.

2012-04-26 @ 22:38:18
URL: http://paien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0