Indiana Jones

Igårkväll var jag med Erika, Ankan å Louise å såg nya Indiana Jones filmen. Kommer mer om min åsikt om den lite senare. Innan jag åkte dit var jag hemma hos Hanna en stund (skulle lämna ett usb minne jag haft i typ 2 månader). Vi gjorde inte så mkt, satt ute på deras balkong å lyssna på musik och allmänt snackade skit. Men det var mysigt ialalfall, man behöver inte alltid göra något särskilt enligt mig. När jag egentligen hade behövt åka därifrån för att komma i tid till Skärholmen dök Rick (hennes bror) upp och tyckte jag skulle stanna kvar eftersom han inte hade sett mig på länge. (Hade träffat honom 2 ggr innan men :P)  Efter en liten diskussion där kom vi fram till att han kunde skjutsa mig till heron eftersom det var han som sa att ja inte fick åka. Så jag fick skjuts på hans MC dit. Det är verkligen väldigt kul att åka MC, men lite kallt blev det eftersom jag inte hade särskilt mycket kläder på mig. (pappa skulle ha dödat mig om han sett mig åka mc med så lite kläder så ingen behöver skvallra ;))

Lyckades komma till heron 20 minuter för tidigt iaf så jag vandrade runt lite på mediamarkt medan jag väntade på dom andra. Hittade tillslut Ankan och Erika men Louise were nowhere to be seen. :P När alla hade kommit och efter att vi ätit började då alltså filmen. Den var helt okej, jag är inte ett särskilt stort fan av indiana jones men. Den var lite överdriven from time to time, fan det var med aliens i filmen :P  Har däremot sett betydligt sämre filmer än den på senaste tiden. Hade ju dessutom halvapriset kort så 50 spänn var den väl värd ;)

Efter filmen övningskörde Louise hem mig, Ankan och Erika. Måste säga att det kändes lite skumt att se Louise bakom ratten. Fast hon kör bra till skillnad från lilla mig som kör ganska dåligt :P När jag kom hem såg jag nåt program på Discovery som handlade om Jonestown (Jag och E har nyligen gjort ett arbete om sekten folkets tempel). I programmet var det en person som lyckats ta sig därifrån levande som berättade om allting och om hans historia stämmer så stämmer verkligen inte den fakta man kan läsa sig till om händelsen. (Händelsen = det stora kollektiva självmordet som personen i programmet ansåg vara massmord) Vet inte riktigt varför jag berättade om det men :P
Nu ska jag nog göra mig iordning å dra å träffa Elina ;)

Trevlig nationaldag :P
5 dagar kvar!
Peace
// Z

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0