Lördag 10/5

Har precis kommit hem från vad som skulle vara en avslappnande helg hos pappa. Där fick jag, tydligen eftersom den blev allt annat än avslappnande. På lördag em/kväll skulle vi äta middag som jag och pappa fixade till. Sointu och Kirsi hade vart i Grekland och kom hem vid ungefär 18. Vid 17-tiden började vi då alltså med middagen som var grillat kött med potatiskroketter och bearnesås. Desvärre började såsen brinna när vi var ute. Brandlarmet började tjuta men vi trodde att det var för att delar av röken från grillen hade gått in så vi tog det ganska lugnt. Det visade sig då alltså att det var såsen som hade börjat brinna. Elden hade stigit till bakom köksfläkten och gick upp i fläktsystemet. Vi lyckades släcka elden som tur var, en minut till och huset skulle tagit skada rejält enligt brandkåren. Var tvungen att snacka med polisen om vad som hade hänt och grejer. Har svårt att tänka på nåt annat än gårdagen för tillfället. Fan, det var en jäävla tur att ingen blev skadad och att elden inte hann sprida sig. Precis när allt börjat fixa sig så händer det här, KAN JAG INTE BARA FÅ VARA GLAD??
// Z


Kommentarer
Postat av: Elina

Shit va läskigt, tur som faan att ingen blev skadad!
Du vet att jag lyssnar om du bara vill prata av dig eller nåt, närsomhelst. Älskar dig kom ihåg det! Puss

2008-05-11 @ 20:28:10
URL: http://elinahedin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0