Blackie Lawless

"I wanna be somebody, be somebody soon
I wanna be somebody, be somebody too!"

Textraderna är hämtade ur en av mina absoluta favoritlåtar. Varje gång jag hör låten får jag världens energikick. Blackie Lawless är en fantastisk bra låtskrivare och självklart sångare i ett av de bästa banden i världen. Det handlar såklart om W.A.S.P.! Blackie är över 50 år gammal och har fortfarande världens energi på scen vilket man som del av deras publik verkligen känner av. Anledningen till att jag överhuvudtaget började prata om W.A.S.P. är att jag idag köpte "The best of the best" en av deras samlingsskivor. Kunde bara inte hjälpa det. Sedan har jag knappt nån musik alls med W.A.S.P. vilket bara e sjukt med tanke på hur otroligt bra jag tycker att dom är! Har haft en halvtaskig dag idag, men så fort Blackies röst började strömma ur högtalarna började jag må bra igen. Så nu är jag glad. Blir verkligen hög på musik så jag behöver inga droger, haha. Skulle aldrig kunna leva utan musik. Som Mick Mars sa i "The Dirt": People suck, music don't! Så sant, musiken bryr sig inte om vad för skit som hänt en. (Men, nu blev ja ju nästan djup här, haha)


Blackie Lawless, 28/6, Peace & Love 2008

Köpte även en skiva med Vanity BLVD ett annat väldigt bra band. Fortfarande finns det dock ett antal skivor med bla mitt älskade Mötley Crüe som jag inte har vilket jag irriterar mig aaningen ;) Får ta å knalla in på CDON.com helt enkelt, dom brukar ha det mesta av de stora banden :)

1983 sjöng Twisted Sister "You can't stop Rock 'N' Roll. Sant sant, ni måste väl lagt märke till livslängden hos Rock 'N' Roll, jag menar än idag lyssnar folk på musik av t.e.x Uriah Heep och Led Zeppelin! I dare you, nämn en annan genre som vart stor på det sätt som rocken har sedan den dök upp på typ 50 talet!

Nu orkar ja inte skriva nåt mer, så FUKK OFF, men kika gärna tillbaka snart :)
Over n Out
///// CALIFORNIAWHITE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0