Värd skoldag

Kommer till skolan för att ha dagens enda lektion, rättskunskap. Britt kommer och öppnar och säger att lärarn inte kommer idag och att vi får en uppgift att göra. Uppgiften kräver boken, har inte boken med mig. Slutar efter en 5 minuters skoldag. Värt! Efter skolan åkte jag å Sandra in till Odenplan å kollade på nya skolan eftersom Britt berättade att vi troligtvis kommer flytta iom vtff. Hon sa att vi flyttar vtff vilket jag omedelbart tolkade som att vi skulle ha det en annan vecka vilket skulle gjort mig upprörd :P Hursomhelst så gillar jag inte alls den nya skolan! Den verkar otroligt omysig och ettorna verkar tro att dom e så jävla coola (iaf de typ 7 vi såg) De e helt enkelt för att dom inte haft äldre elever som trycker ner dom kom vi fram till. Vi åkte därifrån och på bussen därifrån kom vi fram till att vi var hungriga. Klockan var halv 10. Drog till slussen å va där innan nån affär hade öppnat. Kollade på skor tills tacobar öppnade (klockan halv 11!) När vi stog å prata gick de förbi en tant som typ kollade assnett på mig å så pratade hon om mig med sin vad jag tror var dotter när hon gått förbi å trodde att jag inte hörde. Hörde inte exakt va hon sa, men de lät extremt otrevligt. Vafan har folk emot mig egentligen? Ser jag så konstig ut? I småstäder kan jag förstå att folk kanske kollar lite konstigt på mig, men i mitt Stockholm? Suck

När vi hade ätit åkte vi in till t-centralen å satte oss på helmers café för att plugga svenska å dricka en chailatte. Även om de inte var jättekul att plugga var de rätt mysigt att sitta där. Åkte sen tillbaka hem igen å hamnade här. Så otrooligt spännande har min dag vart hittills. Hade planerat att dra till gymmet, men har ont i halsen å hosta så de fick vara. Stackars lilla mig ;)
Ska ta å plugga lite svenska nu. Kanske :P
Over n out anyway
//// ZANDRA


Kommentarer
Postat av: Elina

men shit, va e folks problem?? du ser inte konstig ut! Puss <3

2008-09-15 @ 21:00:23
URL: http://elinahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0