Kladdkaka

Igår var en bra dag. Svenska redovisningen gick bra och jag tror jag får MVG i kursen. Efter skolan åkte jag och Sandra hem till Nike. Vi gick först och hämtade hennes hund sen gick vi och köpte lite lunch och satte oss i Tanto och njöt av solen. Där såg vi några gamlingar (eller aa medelålder iaf) som hade typ tävlingar eller nåt med typ säckhoppning. Det såg lite roligt ut men man förlorade intresset ganska snabbt. Efter att ha legat å solat lite gick vi tillbaka till Nike och gjorde ingenting en stund. Kollade på MTV å så kom dendär Bob Sinclair låten (Sound of freedom?) som fastnade i min hjärna resten av dagen.  Satt ute på Nikes balkong å spelade stockholmsspelet en stund men spelade inte klart eftersom det var tråkigt. Sen gick vi och handlade mat och ingredienser till en kladdkaka. Jag och sandra skulle samarbeta med att blanda ihop grejerna men sandra gjorde så jag spillde massa när hon hällde i för mycket mjöl på en gång ;) Kladdkakan blev bra tillslut iaf trots att vi hade den i ugnen typ 25 minuter för länge. Den blev god ändå.

Ta ordet kaka och ta bort halva ordet. Lägg till ett stort (oftast rött) fordon som många åker dagligen. Byt ut andra bokstaven mot en vokal som används inom matten ganska ofta. lägg till en på slutet. Vad är ordet? (Nånting som var med på en fråga i stockholmsspelet)

VIsst är det lite konstigt att jag fick en bussremsa från skolan? (eftersom skolkorten gick ut igår fick alla reseersättning för mån-ons) Jag menar jag bor samma gata som skolan (och i stort sett resten av kvarnholmen) i nummer 25. Skolan har nummer 30 nånting.  Lite skumt att jag fick en remsa, men jag ska inte klaga xD

Och Sandra, det var ingen katt utanför fönstret ;)

Kommentarer
Postat av: Erika

Kabyssen blir ordet kom jag på efter en tids eftertanke... Jag missuppfattade lite saker (som att det var andra bokstaven man skulle byta ut) så jag trodde att det skulle vara kabuxxen, men det är ju inget ord så jag var tvungen att tänka om :P . Först trodde jag att du fortsatte på temat kladdkaka, så då tänkte jag att man skulle ta bort kaka och sätta dit ordet bil (för det är ju bara röda bilar som åker flera gånger om dagen :P ). Japp, då vet hur min tankegång ser ut... Gott med kladdkaka!

2007-06-16 @ 13:28:21
URL: http://blond007.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0