Kopieringsmaskiner

Var på armémuseum idag med skolan. Det var inte särskilt roligt men vi fick sovmorgon och slapp alla andra lektioner. Sen så tog det bara en timme. Han som berättade om stormaktstiden (vad vi håller på med på historian) pratade lite roligt och kunde typ inte stå stilla när han pratade. Trots att vi inte hade några lektioner åkte jag Sandra och Nike tillbaka till skolan efteråt för att fixa OH bilder till svenskaredovisningen imorgon. Vi gick och hämtade OH papprena och gick sedan för att kopiera. Först lät kopieringsmaskinen jättekonstigt länge och sen kom pappret ut tomt. Vi vågade inte försöka igen utan frågade om hjälp. Hon som försökte hjälpa oss lyckades inte heller så bra och OH pappret fastnade inuti skrivaren så man var tvungen att dra ut det. Pappret blev helt skrynkligt och fult så vi gick ner till lärärrummen för att fråga Christina om hjälp. 2 av våra 3 papper gick att kopiera på lärarnas kopiator men det sista funkade inte så vi gick upp till 7an igen (Christina var med oss) för att kopiera det sista. Detta papper fastnade också, men som tur var fastnade det precis på kanten så man kunde dra ut det så det fortfarande såg bra ut. Tydligen så var vi ute i god tid med att fixa papprena fast jag tycker vi var ganska sent ute eftersom det är redovisning imorgon. Jag vill verkligen ha MVG i svenska och ska verkligen föröka uppnå de muntliga kriterier jag inte uppnått.

Sitter och lyssnar på en samlingsplatta med Mötley Crüe för tillfället och måste säga att dom är väldigt bra. Mötley är ett glamrock/heavy metal/ sleaze rock band som har hållt på sen början av 80-talet för er som inte visste det. Många band som spelar liknande musik har tagit insperation från Mötley Crüe, bland annat Crashdïet. Är fortfarande smått iriiterad över att jag missade deras konsert i Globen den 5e Juni, men vad ska man göra.

Ska nog ta och börja försöka lära mig det jag ska säga på redovisningen imorgon.. Eller iallafall skriva upp stödord på dom fina små lapparna vi måste använda :P

Kommentarer
Postat av: Erika

Det var faktiskt jätteläskigt med kopieringsmaskinerna... Tänk om vi hade behövt betala om de gick sönder :P . Tur att OH-pappret kom ut till slut, så vi kunde låtsas som att kopieringsmaskinen såg ut så när vi kom... Vadå, ärliga :D .

2007-06-14 @ 21:09:29
URL: http://blond007.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0