Värdelösa barnprogram

Idag var jag bara i skolan en timme eftersom jag sen insåg att jag höll på att få migrän och gick hem. Sov en stund eftersom man blir halvt däckad av dom jävla tabletterna. När jag vaknade kollade jag på TV ocg eftersom det inte kom något annat fick det bli barnprogram. Jag insåg då för typ 2000e gången att barnprogrammen är helt värdelösa nu jämfört när man själv var liten. (Och säg inte att det är för att man blir äldre, jag gillar fortfarande typ dom disneyfilmer som kom när jag var liten :P) Hursomhelst så såg jag ett program som hette "Yoko Jakamoko Toto" som handlade om en apa, en hackspett (?) och nåt annat djur som hette jakamoko. Dom skulle kolla vem som var längst och det var Jakamoko. Apan blev då sur och började gå på pinnar för att bli längre. Då gjorde hackspetten samma sak och tillslut Jakamoko oxå eftersom han ville få dom att sluta gå på pinnar. Dåligt tecknat var det också.


Dåligt tecknat är iofs majoriteten av nyare barnprogram, alla ska vara kantiga och fula. Spongebob squarepants är ett utmärkt exempel på detta. Fattar inte hur man kan vela kolla på en gul fyrkantig svamp som knallar om kring :S Kommer aldrig att fatta det antar jag haha :P

Ska gå och lägga mig en stund till nu och sen försöka plugga Italienska eftersom jag har ett sånt där roligt prov på torsdag. Av nån anledning bestämmer jag och Elina att vi ska träffas dagen innan jag har prov.. Hmm :P Inte för att det gör nåt, hittills har jag inte fått IG av den anledningen :P
Going 2 bed
//CALIFORNIAWHITE




Kommentarer
Postat av: Elina

eller hur! det e fan värdelösa barnprogram nu. det va bättre förr.. hehe. :P
stackare som hade huvudvärk!! ses imorrn.

2007-11-20 @ 23:43:23
URL: http://elinahedin.blogg.se
Postat av: Martin.

Jag förstår inte riktigt vad det är du har emot det här specifika barnprogrammet. I mina ögon är det ett av de vettigaste som sänds på åratal. Det är givetvis producerat för små barn eftersom det har ganska stor avsaknad av dialog. Djuren ställs inför situationer som väldigt mycket liknar de som barn försätts i, med att till exempel vara olika långa, ha någon som härnmar en eller att bli rädd för spindlar och andra småkryp. Det är en prisbelönad serie som innehåller moral och värderingar till skillnad från annat som produceras idag.

Nåväl, om jag inte får kritisera din smak så måste jag iaf kritisera din allmänbildning. Det är inte direkt svårt att se att Jakamoko är ett bältdjur (amarillo). Den färggranna teckningen på Yoko borde även den bidra till att man enkelt kan se att det är en paradisfågel (Bird of Paradise). Du klarade apan så jag antar att du fortfarande, trots din migrän, har varit något uppmärksam på lektionerna.

Med vänliga.
Martin.

2008-02-06 @ 09:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0