Hemma!

För er som har missat det var denna helg en läger-helg. (Går ledarutbildning, helgens ämne var psykologi.) Var verkligen inte peppad på läger innan men när det väl drog igång blev det roligt. Hela helgen i sig var betydligt intressantare än den förra lägerhelgen. Vi pratade om grupp-psykologi och ledarskap. Föreläsarna var jättebra och vi satt inte bara inne och hade lektion utan vi var även ute och skulle i grupper om ca 6 st bygga ett så högt torn som möjligt av ballonger och tejp. Det gick inte så bra för min grupp, mest eftersom ballongerna var jättedåliga (de va typ 5 st som srängdes när de nuddade grässtrån, jamenar va e de för mes-ballonger? Självklart va vi den enda gruppen som va på gräs). Maten på Graninge e helknasig. Den smakar bra, men man blir helt skum i magen när man ätit den, typ lite uppblåst. Inte kul. Sen blir man jättesnabbt hungrig eftersom man inte gör något annat än att äta.

Skulle egentligen behövt denna helg för att vila upp mig lite men det blir helt enkelt inte så när man är på läger. Fredag-Lördag sov jag iaf 4-5 timmar men de e lite av en tradition att sova så lite som möjligt den sista natten. Har sovit från halv 5 till halv 8 och är sjuukt trött. Igårkväll hade vi väldigt roligt däremot. Vi satt 19 pers och trängdes i 2 st 2 pers soffor, och 8 fotöljer (tror jag de va). Jag hade då ockuperat en soffa som jag å Micke satt i (var en till först men hon gick å la sig vid 12-tiden) Hursomhelst så satt allihopa och svulla nötter, chips och bullar. Samtidigt satt vi och sjöng. Tillslut blev kvällen fylld av knasiga lekar (som man kunde sitta när man lekte eftersom ingen orkade röra på sig, typ månen e rund och Kalle Whoop) samt en hel del poänglösa historier och knasiga i princip olösliga gåtor. Bög humorn som fanns på förra lägret var inte lika stor denna helg, kanske för att majoriteten av deltagarna var 18+. Har iaf kommit hem från lägret med ett orange diplom, en liten bok och 6 graninge pennor mer än jag hade innan.

Nu ska jag å käka (ja, man blir otroligt bortskämd mat-mässigt när man e på läger eftersom man typ inte gör nåt annat än att äta :P) sen e planerna att jag ska kolla lite på nationella prov-preppen vi fick ut i torsdags. Om jag orkar :P
Over n Out
// ZANDRA

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0