Nostalgi

Man kan nu köpa Bert filmer med Aftonbladet. Bara för sakens skull var jag tvungen att köpa filmen, det om något är nostalgi för mig. Tänkte väldigt mycket påväg hem från stan nu på just nostalgi, inte bara med anledningen Bert, utan också det faktum att jag såg Amanda i slussen. För er som inte vet det var Amanda min bästa kompis sen min allra första dag på dagis när jag var runt 1½ fram tills iallafall femman. Så alltså i ungefär 10 års tid. Lite trist hur saker och ting förändras, att man växer ifrån varandra som jag och Amanda gjorde. Samtidigt är jag glad över det. Hade inte vi glidit isär hade inte jag och Nicci kommit varandra så nära som vi gjorde, vilket hade lett till att jag troligtvis hade vart med Amanda hela högstadiet. När Nicci flyttade innebar det ett mindre trevligt år i Ekliden för min del men trots att jag minst sagt vantrivdes är jag glad att det hände eftersom det ledde till att jag bytte skola till 9an. Hade med ganska stor sannolikhet inte börjat på Cyber om jag inte hade bytt till Q i 9an så jag är glad att det som hände hände eftersom jag annars inte hade träffat några av dom bästa människorna på jorden.

Hursomhelst kommer jag aldrig glömma min första bästa vän, det är helt enkelt för mycket historia där för att det någonsin skulle kunna hända. Det var Zandra och Amanda under hela dagis perioden, alla visste vilka vi var, och who can blame them, vi orsakade trots allt översvämning inne vid toaletterna. Kommer även ihåg när vi på nån av våra födelsedagskalas gick och satte oss ute och lekte medans alla gästerna var kvar inne. Och hur vi kom på den urdumma idén att knyta ihop våra fötter för att sedan samtidigt hoppa ner från överslafen på våningssängen kommer jag nog aldrig komma på. Det hela slutade inte särskilt bra som ni kanske kan gissa (e de nån som fortfarande läser mitt, vad jag gissar för er, e ett ganska ointressant inlägg). Amanda fick hjärnskakning eftersom det inte funkade att hoppa samtidigt.
Lägger upp lite bilder på mig och min dåvarande bästa vän, bara för att jag känner mig nostalgisk.



Vänstra bilden; Jag och Amanda på maskeraden Trollis hade på nån årsdag. Högra bilden; well, vet ni inte vilken dag våra kläder återspeglar får ni ta reda på det själva ;) På maskeradbilden e vi 5-6 år och på den andra gissar jag att vi e typ 3-4.
Du kommer alltid ha en alldeles egen plats i mitt hjärta, Amanda Sjöblom, hoppas att du vet det! (Inte för att det är särskilt troligt att du är en läsare av min blogg men :P)

Hoppas ni som fakitskt läser min blogg inte blev allt för uttråkade av dagens inlägg ;)
Over n Out
/// ZANDRA

Kommentarer
Postat av: Pia

Vilka söta bilder =)

2008-07-17 @ 15:33:17
URL: http://paien.blogg.se/
Postat av: Emelie

HAHAHAHAHA OCH JAG VAR ERAN STALKER DET KOMMER JAG FANEMEJ ALDRIG GLÖMMA HAHAH (a)

2008-07-28 @ 18:49:04
URL: http://emeliitaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0