Bonus tracks

Nu var då julen över. Spenderade julen hos min pappa, lite mer om det finns på min bilddagbok, http://restinsleaze.bilddagboken.se/ Vad har då Zandra fått i julklapp? Ingenting märkvärdigt egentligen, lite filmer, hårtork och den eviga otroligt tråkiga chokladasken. Det är verkligen en klassiker, får en varje år. (2 detta år, har inte ens orkat öppna den ena) Har däremot inte fått alla julklappar än så har fortfarande lite att se framemot ;) En dyker upp senare idag, den är mamma och köper nu, haha :P Är det nån som tycker polkagrisar är jättegott, feel free to komma hit och äta, fick en stor burk full med polkagrisar i julklapp och jag tycker inte så jättemycket om dom så utan hjälp lär dom inte ta slut och bli gamla :P

Gjorde en väldigt rolig upptäckt idag, hittade en hemsida där man kan lyssna på och ladda ner musik gratis (lite myspaceaktikgt fast inte en community på samma sätt) Man kan där enkelt efter sin musiksmak bläddra genom olika band/artister och på så sätt upptäcka ny musik. Hittade ett band där som jag tycker är riktigt bra, det heter Worldfast. Finns som sagt mer än bara rock och Metal (Som jag själv föredrar). Alltfrån Jazz till Hiphop kan man hitta här. Spana in sidan http://www.garageband.com/ ! Den verkar lite svår i början men man förstår den efter ett tag (om JAG förstår den lär andra göra det också menar jag)

Är lite irriterad över band/artister som släpper skivor med bonuslåtar bara till vissa länder! Ett bra exempel på land där man sätter in bonuslåtar är i skivorna man säljer i Japan. Man kan hitta lite här och där en beskrivning på en låt där det kan stå tex "Bonus track Jap.release". Som om vi på andra ställen inte också är fans liksom! För att få tag på dom låtarna måste man liksom ladda ner dom och på det sättet stöder man inte bandet. Sonata Arctica är ett exempel på band som har bonus tracks på de skivor som säls i japan. Tony Kakko (sångare) har iofs sagt att han tycker det är okej att ägarna till skivan i fråga laddar ner bonuslåtarna, vilket jag tycker är väldigt bra eftersom låtarna är väldigt bra. På deras senaste skiva Unia är det bonustracken som är bäst :P

Dagens citat kommer från Crashdïets turnéblogg där basisten har skrivit alla inlägg.


"Vaknade nyss av att ja blev väckt av massa människor som satt på mitt rum och tokdyrkade nya hardcore superstar-plattan, men när jag till slut ger vika och vaknar upp är ingen längre här... vart är mina låtsaskompisar?? uppenbarligen inte här iallafall. *somnar om* //LONDON " Haha :P Skulle kunna hända mig :P
//CALIFORNIAWHITE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0