Att mima

Kollade nyss på Grand Prix på SVT. Insåg att det ser otroligt fake ut när artister mimar i sina videos. (Tänkte iofs på det redan när jag såg hairspray i onsdags men) Hursomhelst så kom det en video med idol Måns och aovsett hur mycket jag ogillar hans musik så får man ge han cred för att han iallafall sjunger på riktigt under inspelnigar av videos. Detta tillskillnad från exempelvis idol Ola som det syns väldigt bra att han mimar (iaf i låten SOS) Är det en video där man hela tiden bara ser personen som sjunger tycker jag att personen kan sjunga på riktigt så det inte ser så fake ut. Sen hade jag inte riktigt fattat att "Umbrella" låten var så populär att göra covers av.. Såg 2 band som hade gjort det, vet inte vad det ena heter men det andra är såklart "Lillasyster" och det är min favoritversion av låten, den är ju faktiskt t.o.m bra haha :P

Idag efter skolan var det halvt bestämt att jag skulle in till stan med några kompisar men jag tyckte det såg så ruggigt ut ute och det var verkligen inte lockande att gå ut igen så jag stannade hemma och har roat mig med att läsa ett par kapitel i Harry Potter boken. Det är väldigt förvirrande att först läsa den på engelska och sen på svenska eftersom dom byter namn på massa personer. Gör dom inte det ändrar dom stavningen så man halvt inte har nån aning om hur man ska uttala namnet. haha :P
Vet inte riktigt vad jag ska göra nu men något annat än att sitta här iaf!
//CALIFORNIAWHITE

Kommentarer
Postat av: Erika

Ja, jag har ju själv inte läst översättningen, men jag har läst om massor av konstiga översättningar...

SPOILERVARNING!!!

Ett exempel är en väldigt viktig mening då Harry håller i den där stenen och säger "I am about to die" i den engelska versionen... Du lär ju upptäcka själv vad det är översatt till, men det låter så himla vardagligt. Typ: "Jag ska strax äta" eller något... Sitter och är irriterad :P

2007-11-23 @ 22:25:35
URL: http://blond007.blogg.se
Postat av: Zandra

SPOILERVARNING
Var tvungen att kolla upp vad det stog och i min står det "Jag ska strax dö" vilket är aningen mer korrekt än äta :P Däremot så irriterar jag mig på att dom har skrivit "Billy" istället för "Bill" på flera ställen :S Småfel, men ändå irriterande

2007-11-24 @ 11:35:30
URL: http://restinsleaze.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0