Romme

Jahapp igår var jag ju i Romme. Under bussresan upp satt man och gjorde ingenting eftersom dom inte visade nån film utöver Romme Alpins informationsfilm shitt. När vi kom fram var det iskallt och när man köade till att få utrustningen höll man på att frysa ihjäl. Tillslut fick vi komma ut i backarna iallafall. Som vanligt träffar man på några missöden när man åker skidor. Gårdagens är uppräknat till 3. Först gör jag en knasig vurpa (som dom andra sa såg ut som en kullerbytta) där jag gjorde illa mitt knä. Det gjorde ont redan igår men tänkte inte så mycket på det eftersom jag itne ville sluta åka eftersom det var dagens tredje åk eller nåt sånt. Får betala för det idag dock, knät ömmar som fan.  Andra missödet uppstod efter att vi hade tagit en kort paus i matsäcksstugan. Angelica skulle testa att hoppa jämfota med skidor på fötterna och jag måste ju självklart också testa. Hoppade dock lite högre än vad jag hade tänkt vilket slutade med att jag inte fick nån balans när jag landade vilket resulterade i att jag ramlade bakåt. Inga skador därifrån men det måste sett ganska roligt ut :P Tredje missödet var när vi hade bestämt att vi skulle åka ner till rommesyd vilket innebar en högersväng. 4 av oss 5 som åkte svände men vart den sista tog vägen märkte ingen. 2 åkte ner för att kolla om hon hade åkt förbi oss utan att vi märkte det. Jag och Angelica gick uppför den bit av backen vi hade hunnit åka (vilket var en bra bit och dessutom röd backe) för att kolla om hon hade åkt rakt vilket hon hade. Shitt va jobbigt de va :P

Vid 2 ungefär bestämde jag och My oss för att vi behövde vila medans dom andra tog ytterligare ett åk ner till rommesyd. Vi la oss då i en snödriva i närheten av där sittliften kom upp till snöberget. En hel del roliga blickar fick vi. Det var t.o.m en kille som sa "Ni ser lite trötta ut" till oss. Näej vi bara låg där för att de är så enormt roligt att ligga i en snödriva. När dom andra kom upp igen åkte vi ner till rommes ursprungliga del eller vd man ska säga för att äta. Vi hade kommit på ideen att äta det sista vi gör innnan vi åker hem eftersom det inte är så mycket folk då. Precis som på uppvägen gick resan hem utan film. Louise, My och Angelica lekte namnleken och ju längre tid en pågick desto sjukare namnförslag kom upp. Ett av "namnen" Louise förökte med var Inte. Då uppkom dagens lilla roliga; "Hej jag heter Inte Svensson" Nähä, vafan heter du då? :P

Takk för en jätterolig dag Angelica, Michelle, Louise och My :D
//CALIFORNIAWHITE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0