Skoltrött

Är så enormt skoltrött! Det är tur att det bara är 2 dagar kvar i skolan innan vi åker till London, vet inte om jag skulle orka med skolan annars :P På de 2 dagar som e kvar har jag 2 prov, Italienska imorrn och Ekonomi på tisdag. Sitter för tillfället och pluggar italienska men kan bara tänka på att jag måste plugga ekonomi så det går inge vidare. Har inte kunnat börja plugga förän idag eftersom jag helt enkelt inte har haft tid. Är dessutom jättetrött, har vart och tränat 2 dagar i rad nu och idag blev jag verkligen helt slut. Körde alla maskiner jag brukar köra + exempelvis 15 minuter på löpbandet. Sen är det otroligt varmt i mitt rum för tillfället så det är nästan omöjligt att få in nånting jag försöker lära mig. När det handlar om glosor är det ett ganska stort problem :P Funderade en sekund på att göra kursprovet i italeinska istället för provet för bara kap 7 eftersom man då slipper glosorna, men tror kursprovet e jobbigare :P Var bara tvungen att få klaga lite ;)

Igår var jag på idas studentfest vilket var roligare än förväntat. Det var ett såntdär släkt-gathering som jag vanligtvis inte gillar alls eftersom min släkt kan vara otroligt jobbig. Okej det var lite sånt igår också. Det serverades alkohol där och jag var en av de få som var där som inte fyllt myndig än.  [Förutom dom små (Inez, Johan, Tilda, Pontus och lilla Neo)] Bestämde mig däremot för att det var okej att dricka lite i släktens närvaro, dom får ju fatta att jag snart e 18, tänkte jag. Ingen sa något så jag bestämde mig för att ingen brydde sig om jag drack eller inte. (inte ens mommo sa nånting så ;)) Jarkko var vår personliga drinkblandare och såg till att man alltid hade ett glas i handen :P Vi körde även en kubb-turnering vilket också var kul då jag inte hade spelat kubb på flera år förän igår. Vi vann nästan alla gånger vi spelade, wohooo ;) Mot slutet berodde det nog mest på att gamlingarna (körde "de små" (vi) mot "de stora" (föräldrar mm)) hade druckit ganska mycket. Vi hade Johan och Inez på vårat lag ;)
Känner att min förklaring på gårdagen/kvällen inte låter jättebra, men det struntar jag i helt enkelt eftersom jag inte orkar bry mig :P Nu ska jag fortsätta med italienskan.
JAG HATAR GLOSOR!!!!

// Z

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0