Finlandssvenska

För er som har missat det så kan jag berätta att mommo är här. (Mommo är då alltså min mormor för er som inte förstår er på finnarnas knasiga uttryck). Detta betyder självklart att medan hon är här börjar mamma prata finlandssvenska med henne. Trodde inte att jag skulle börja med det men kom på mig själv idag med att använda finlandssvenska ord här hemma så there we go, se hur lättpåverkad jag är :P Fatta att ingen skulle förstå mig om nån va med mig hos mina släktingar en vecka eller så :P Mommo hade hursomhelst med sig massa fazers choklad te mig (wohoo) vilket antagligen inte kommer räcka jättelänge eftersom de e så j*vla gott, men ändå :D

Bestämde mig igår för att jag ska bli bra på att rita vilket bidrog till att jag ritade en bild på Martin Sweet som blev jätteful. Övning ger färdighet tänkte jag och kom på att jag ville testa och rita Dave Lepard när jag var inne å kika på hans hemsida. Kanske inte är identisk med honom men blev ganska nöjd med den ändå. Så nu ska jag vara snäll och ladda upp en bild här på bloggen.

Dave (ritat)

Detta är då alltså bilden jag har ritat, här nedanför har ni bilden jag ritade av.


image21
De va allt för mig för tillfället, ska nu gå och lägga mig och ladda inför morrondagens extreemt spännande skoldag. (or not)
// CALIFORNIAWHITE

Titta gärna också förbi min bilddagbok;  http://restinsleaze.bilddagboken.se
Glöm inte heller att ibland kommentera min blogginlägg :)

Kommentarer
Postat av: Danny

Riktigt bra bild!
Trodde däremot du sa att du skulle plugga, hur du fikk tid att rita den bilden samtidigt e ett mysterium. ;)
Hörde att Joel nästan lyckades supa ner dig i helgen oxå!
Ses i slutet av månaden, i hope?
/Danny DeRoxx

2008-03-11 @ 20:31:35
Postat av: Erika

När du sa att du hade ritat en bild föreställde jag mig någonting liknande det du och Elina hade åstadkommit på SF:s lekhörna... Jag måste säga att det här var en oerhörd skillnad (positivt, alltså :P ) :) ! Det är ju jättesvårt att rita av folk, du får lära mig!

2008-03-11 @ 22:41:01
URL: http://blond007.blogg.se
Postat av: Zandra

Danny, Självklart ses vi i slutet av månaden, wouldn't miss it 4 the world!

Erika, Typ den första bild ever jag inte tkr e skitful som jag har gjort. Elina ritar bättre än jag.

2008-03-12 @ 16:48:01
URL: http://restinsleaze.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0