Men SNÄLLA!

Kollade av nån anledning igenom låtntitlar på Idol vinnaren Erik Grönwall's skiva och blev lite irriterad. Skivan innehåller titlar som: "Run to the Hills", "The Show Must go On", "Shout it out Loud" och "18 and Life". Lyssnade på låtarna på spotify, och mycket riktigt handlar det om Maiden, Queen, Kiss och Skid Row covers. Inte dirket bra sådana heller. Allmänt känt är att jag inte gillar Idol eller artisterna eller musiken de kommer med, men skivorna har iaf vart lite mer orginella än att helt igenom köra covers. Att det är  covers på kända rock-låtar dessutom får mig att undra lite om killen vill nå ut till oss rockers också. Är så fallet, FAIL för min del iaf. Ska du köra rock, man, kör egna låtar!

Har precis lyckats slå in julklappar! Precis sådär fula paket som det ska vara när man får paket av mig :) Till nästa jul önskar jag mig några extra uppsättnignar armar. Dom kan komma till användning vid paket-inslagning. ;D

Just nu sitter jag å lyssnar på skivan "Monster Ballads X-Mas". Ganska bra faktiskt, gillar Skid Rows version av "Jingle Bells" (trots att jag inte är så förtjust i nuvarande sångaren) samt Nelsons "Jingle Bell Rock". Då och då får jag även säga till Pixxi spm försöker hoppa upp på dom 2 ställen i mitt rum hon inte får vara på, uppe på min byrå och upp på min LP-spelare. Envisa brud, hon ger sig inte i första laget ;) Skämmer bort henne lite idag dock, stackarn har fått en bula :(


Hon gillar att ligga i dataväskan :)


Over N Out


/// CALIFORNIAWHITE

Kommentarer
Postat av: pia

Den skivan som kommit ut nu av Erik är ju med "dom bästa" som han sjungit i Idol. och där sjunger dom ju bara covers. Den riktiga "hans egna" kommer först senare :)

2009-12-23 @ 18:39:33
URL: http://paien.blogg.se/
Postat av: Elina

Alltså Erik Grönwall.. Det är han blonda snubben va? Har aldrig hört honom sjunga, men rock känns inte riiktigt som hans grej...

2009-12-23 @ 23:08:16
URL: http://elinahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0