NWOSS

Okej, jag vet att jag flertalet gånger påpekat att jag skulle velat vart ung på 80 talet, och visst de stämmer väl till viss del fortfarande. Men faktum är att Sveriges 2000 tal tro det eller ej faktiskt lite grann kan liknas åt de glada å glittriga 80-talet främst i florida. Visst, vi har inte domdär stora banden som Crüe och Guns N' Roses, men Sveriges glam/sleaze scen är stark. De finns en sak som kallas New Wave of Swedish Sleaze (kort; NWOSS) av en anledning. Till de större banden hör Crashdïet och Harcdcore Superstar (inte helt korrekt enl mig, men ändå). Det är som banden som lyckats komma förbi garage-stadiet ordentligt eller vad man ska säga. Andra band håller till på soliga sunset strip (eller USA överhuvudtaget) som till exempel Vains of Jenna och Snake of  Eden. Band som har Sverige som "utgångspunkt" är tex ; Crazy Lixx, Leaded Fuel, Sister, Panzer Princess, Caliber 44, Sister Sin, Loud N Nasty, ja listan kan göras lång! Alltså är det inte helt fel att vara ung här och nu bara man lyckas hitta rätt musik-scen!

Kolla in Cut Lips på Harry B James nu på onsdag!
Nästa onsdag: Leaded Fuel


Vains of Jenna

KEEP THE FUKKIN HAIR IN SHAPE!
/// CALIFORNIAWHITE

Kommentarer
Postat av: Emma

jag jobbar för Vains of Jenna och Snake of Eden :D

2009-03-03 @ 22:40:04
URL: http://emmaaoi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0