Bakk from Latvia!

ÄNTLIGEN (måste jag säga) tillbaka från Lettland. Usch usch vilken jobbig vecka det har vart. Massa strul med stroppig prästfru, körtelfeber och sjukhusbesök för stukat finger är bara lite av grejerna. Tänker dock inte gå in på detaljer här om det första, Jerkan ska få höra ett och annat sen vid utvärderingen. När det kommer till de andra 2 grejerna handlar inget om mig, Alicia åkte på en släng till av körtelfebern och åkte hem i onsdags. Fredrik fick problem med fingret tackvare ett av de jobbigaste barnen. Kan försöka ta veckan i korthet.

Söndag morgon, 6 trötta ungdomar samlas utanför Nacka Kyrka för att åka taxi till Skavsta flygplats. Jag, Fredrik, Gustav, Linnea, Filippa och Alicia anländer safe till Jelgava där barnlägret var. (Efter en vääldigt bumby bilresa från flygplatsen). Första dagen var helt onödig eftersom vi inte gjort något vettigt, Satt och chilla i solen typ. När lägret väl drog igång började allt de jobbiga. Usch, nej, inga fler lettiska småbarn för min del på et braa tag! Efter lägerdagens slut var det middag på samma kedja som förra året, Chili Pica ("pizza") följt av återgång till internatet vi bodde på och oftast en tupplur sen dusch eller vice versa. Har seriöst lagt typ 5 ansiktsmasker på 8 dagar!

På lördagen fick vi ett tacksamt break från barnen och åkte till riga över dagen! Det var verkligen hur kul som helst. Måste säga att vi funkar hur bra som helst ihop som grupp, jag, L, Fi, G, Fr. Trevliga samtal och skratt. :D Hade det inte vart för gruppen hade det var så ovärt alltihop. Faktiskt. Massvis av cred till Linnea som haft ansvaret för denna resa. Klarat av allt strul som vart (återigen har det vart massvis). Skulle inte pallat! Very good job!

Veckans skönaste: En kille på lägret går bakom en tjej, fejk pruttar precis bakom henne, säger "Afoooo" och viftar med handen framför näsan medans han springer undan. Tjejen blir skitsur, kollar skräckslaget mot oss för att se om vi trodde att hon pruttat, springer sedan efter killen. Klockrent eller vad? Det skätet upprepades flitigt veckan ut, både av oss och av barnen.

Nu ska jag göra nåt annat.

Over N Out

/// CALIFORNIAWHITE
says AFOOOOO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0