Feel-good låtar

Igår var ja hemma hos J och hade en liten myskväll. Hade hittat ett recept på en kaffe-drink (eller vad man ska säga). Det var riktigt mumsigt.
Gör så här (för 4 pers)
Koka starkt kaffe (lagom till 4 koppas ungefär)
Smält 50 g choklad i ca 2 dl mjölk
Blanda i ett högt glas (latteglas el. liknande)
Toppa med några marshmallows.
Mumsmums!

Bestämde mig för att jag ska testa det fast med vit choklad ikväll. Köpte med mig lite vit choklad hem och de lär väl visa sig hur det smakar! Kan återkomma med den informationen imorn eller nåt! Kan tänka mig att det är gott att toppa med lite kanel också. Hmm

Det är ganska vanligt att band gör "feel-good" låtar, alltså låtar vars innebörd i princip är att man ska tro på sig själv. Mötley Crüe har ju exempelvis låten Stick to your guns ("Whats right for you ain't right for everyone"). Även Dokken har en låt med samma titel. Dave Lepard sjunger i Crashdïets Riot in everyone "They say you should live as you were told to. I say you gatta be strong and make up your own mind. Be yourself, not a puppet in the freakshow, cuz' that's the way you'll end up when they beat you blind". Första delen av KISS Crazy crazy nights ger även den feel-good känsla.  Kom å tänka på allt detta när ja hörde Firewinds Head up high. Man behöver såna låtar ibland.

Nu måste jag tyvärr plugga naturkunskap. Fast än det är internationella kvinnodagen idag.

Over N Out
/// CALIFORNIAWHITE


Kommentarer
Postat av: Nikepike

Du måste bjuda mig någon gång om det var gott för vit choklad är det bästa som finns! :D Ingen jäkla kakao, bara fett och socker, yeah!

2009-03-08 @ 16:13:37
Postat av: Erika

Det låter som mocha latte :) . Finns typ inget godare kaffe... Lycka till med pluggandet!

2009-03-08 @ 17:22:12
Postat av: anna

Det är såååå himla gott! <3 sånt kaffe är lovers love!

2009-03-09 @ 05:23:03
URL: http://rockndolll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0