Live band

Eftersom jag är sådär lagon uttråkad för tillfället tänkte jag på nåt sätt försöka lista de bästa liveband jag sett. Om det blir top 5 eller 10 återstår att se. Beror på hur snabbt jag tröttnar :P

Let the listing begin! ;D

1. Hanoi Rocks
Tänkte igenom detta ganska noggrant och tycker att dom faktiskt förtjänar en förstaplats. Anldeningen är ganska simpel, bättre entertainer än Mike Monroe får man leta efter! Det märks verkligen inte av att han (även Andy McCoy) är så pass gamla som de är. Dessutom så glömmer jag aldrig att det var Mike som hindrade halva publiken från att kollapsa genom att se till att få ut vatten. Supertrist att dom lagt ner bandet. Men 3 livespelningar hanns med för min del.

2. Hardcore Superstar
Med Jocke Berg på scen är man alltid underhållen. Den mannen har energi! Är det något fel på ljud eller vafan som helst kör killarna på ändå för att inte sabba giget. Att Jocke är riktigt mums (och supertrevlig dessutom) skadar ju inte heller! Hittills har det blivit 3 gig med HCSS, but more to come!

3. Mötley Crüe
Världens bästa band! Så varför fick dom inte en förstaplacering? Svårt att säga. Jag tror att jag skulle behöva se dom fler gånger för att se om dom borde ligga högre upp. Nu var det nog lite att det var för att det var just Crüe som stod där framför mig som gjorde det så stort. Men, energi fanns även för deras del och giget var riktigt riktigt riktigt bra! Fattar fortfarande inte riktigt ibland att jag faktiskt sett Crüe spela live! 1 gång har jag alltså sett dom.

4. W.A.S.P.
Ytterligare ett av "de stora". Otroligt bra liveband, dock saknar jag ibland lite energi på scenen. Men kommer aldrig glömma Blackies visdomsord till publiken på Rockweekend 09 om att inte sätta artister (eller allmänt någon) på en piedistal, utan att det är musiken man ska se till. Word, man! Svårt att finna ett band som kör ballader på ett så mäktigt vis som W.A.S.P. Sleeping (in the fire) och Take me up är två ballader som e svårslagna! 2 ggr har man sett dom.

5.CRASHDÎET
Har aldrig lämnat en DÎET spelning besviken, oavsett om det gäller Dave eller Olli på sång. Ett jävla röj helt enkelt! Sugen på att se hur Simon Cruz är bakom micken! (Bra körde han iaf när han va med i Jailbait) Antalet livespelningar, 6-7 st kanske?

6.AC/DC
Behöver man säga mer? 1 gång

7. Sonata Arctica
Tony är verkligen otroligt skicklig på att underhålla sin publik. Från och till känns det lite tjatigt, men definitivt väldigt bra live. 3 gånger

8. Backyard Babies
Gillar deras låtar skarpt. Man finner sig själv gå å sjunga BYB låtar flera dagar efter att ha sett en spelning. Man vill ha mera helt enkelt! Sen är även Dregen otroligt mums! 2 ggr och måste verkligen på giget i januari!

9. LA Guns (m Tracii Guns)
Varför tillägget "med Tracii Guns" kan man fråga sig. Svaret är simpeöt, det är 2 olika versioner av bandet. Hursomhelst så var det verkligen en kickass spelning med superengagerad sångare! Gotta like it! 1 gång (har även sett andra LA Guns)

10. Apocalyptica
Tänkte ett tag på den sista placeringen i min lilla lista. Apocalyptica är ett band jag inte lyssnar så mkt på, men damn dom är bra live! Ingen vokalist utan ett gäng grabbar med cellos, låter lite småtrist, huh? Blev mäkta impad när jag såg dom. 1 gång

Shit, en 10-lista räcker inte långt! Skulle jättegärna ha med en del andra band, men känner att jag inte sett "riktiga" spelningar med dessa. Skadar inte att nämna lite dock! :) First, Sex Slaves! Let me tell'ya, hamnade nästan på top 10. Dock var detta en Harrys spelning, och är som känt för vissa inte världens bästa ljud där. Samt en liten scen. Men sparka röv, det gjorde dom! Pretty Wild, ännu en Harrys spelning. Mama Kin, Babylon Bombs, Baby Jane, Sister, Panzer Princess, 44 Caliber, Babylon Bombs. Samtliga endast sedda på småscener med halvtaskigt ljud. Ett band som va nära att hamna på min topp 10 är The 69 Eyes. Tyvärr kom Apocalyptica å sparka ner dom, men hade det inte vart för de nyligen sedda LA Guns hade dom vart med!


Mike Monroe, (Hanoi Rocks) Ankkarock '07

KEEP IT SLEAZY!!

/// CALIFORNIAWHITE

Kommentarer
Postat av: Elina

Lätt att Hanoi är överst på listan! Vi får helt enkelt hoppas på att mr Monroe spelar själv nångång snart för det är riktigt synd att dom la ner

2009-10-30 @ 13:52:30
URL: http://elinahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0