Vill ha fredag nu tack.

Är förtillfället uppe i den inte så trevliga perioden precis innan en tenta. Denna gång har det vart värre än vanligt, från och till under 2 veckor har jag haft ont i magen på grund av tentan. Värre blev det när vi hade en repetition av kursen tidigare i veckan när vi fick information om att vi skulle kunna massa saker som man absolut inte tänkt sig man skulle behöva. Då hade jag heller inte ens börjat plugga. Tanken var att förra hegen skulle spenderas på att plugga, men nej. Åker på en förkylning på fredagen och är sängliggande med feber hela helgen. Dock så repade jag mig ganska snabbt (till skillnad från min mor som vart förkyld nära 2 veckor). Vart feberfri redan i måndags. Nu är det bara hosta och nästäppta jag bråkar med, men overall mår ja rätt bra.

Nu till lite gladare nyheter! Har nog inte skrivit i bloggen om det, men några  vet att jag tänkt ansöka om att åka till Belgien två veckor under våren för en intensivkurs. Well, jag sökte och igår kom beskedet att jag ska ÅKA! :D Blir jag, Ida och Zineb som drar till Gent i Belgien 2 veckor månadsskiftet mars/april. Att det bara var vi tre som sökte spelar ingen roll, är glad iaf ;) Ska gå och prata med kursansvarige för den kurs vi kommer va borta en del av imorgon. Hon ville att vi skulle komma och prata med henne om kompletteringar för det vi kommer missa in Swedenland, för att på så sätt se om vi fortfarande vill åka. Tror dock inte kompletterings-grejer kommer vara särskilt avskräckande. internationella grejjer som det här är alldeles för roligt för att små saker som kompletteringar ska komma ivägen!

Har avslutat pluggandet för dagen, lite lugnad över att jag känner mig hyfsat säker på det mesta. Sitter för tillfället och lyssnar på Split Your Lip, Harcore Superstar's senaste platta. Föga förvånande är plattan GRYM! Första favoritlåten på plattan vart "Last Call for Alcohol", låten faller mig i smaken miiicket bra ;D

Split Your Lip hamnar för närvarande på en tredje plats över mina favorit album med HCSS. Men, kanske ändras när man lyssnar in sig mer på den!

1. Hardcore Superstar (2005)
2. Beg For It (2009)
3. Split Your Lip (2010)
4. Dreaming In a Casket (2007)
5. Bad Sneakers and Piña Colada (2000)


Dock hör skivomslaget inte till mina favoriter.
MEN, är peppen inför Hardcore Superstar på Göta Källare 11 december! Jenni, here we GO!

Over N Out

/// CALIFORNIAWHITE


Kommentarer
Postat av: Michelle

vad ska du läsa för intensivkurs? :)

2010-12-01 @ 20:35:15
URL: http://miiichelles.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0