Rest In Sleaze Festival

Igår var det dags för fjärde upplagan av Rest In Sleaze festival. Tredje gången jag var där. Otroligt fin grej Lisbeth Hellman fixat åt oss, Vart annars samlas glam/sleazeare i alla möjliga åldrar varje år. Banden som spelade igår var bland annat Raw Diamond, Scene D Chryme, Bulletrain och Crashdïet. Största överraskningen var nog Raw DIamond tror jag, dom var väldigt bra faktiskt. Hade iofs inga direkta förväntningar på bandet. Crashdïet var väl dragplåstret och dom gjorde ett bra gig med Simon Cruz i spetsen. Trevlig kille indeed. Fast, det är inte direkt nån i bandet som är otrevlig heller, haha :P Hursomhelst så körde dom Rest In Sleaze plattan från början till slut. Fint tycker jag. Så fick man ju höra nya "Generation Wild" live dessutom. Sum good shitt! :D Eric va på bra humör och rätt pratglad.

Pratglad var även Davids syrra som sålde merch när vi kom. Pratade om lite allt möjligt med oss när vi stod vid merch bordet, men även under flera tillfällen. Hade min Alter Egon tröja på mig, vilket hon kommenterade. Alltid kul med pratglada människor.

En otroligt rolig sak hände under kvällen. (Inte för dom som råkade ut för de, men skadeglädje e grejjen!) Billy Talens spelade på Arenan (RIS va på klubben, våningen under). Ganska sent hör vi några prata om att dom var på fel ställe. Vid det laget hade dom säkerligen missat halva giget. Okej synd för dom, men COM OON! Kommer man in i en rätt liten lokal med liten scen, där 90% av alla har på sig strumpbyxor eller leggings med massa hål i, otroligt mycket leopardmönstrat, sönderklippta band-tshirts samt tuperat hår BORDE man kanske fatta att det inte är Billy Talent som ska spela. Sedan skulle man kunna fundera lite över avsaknaden av merchendise utanför rummet.


Raw Diamond från Uppsala var duktiga :)


Crashdïet, minst lika bra som alltid. Detta trots div problem med röst och gitarrer som stämde ur sig. :)

Nu ska jag fortsätta med mitt inte ett dugg ambitiösa pluggande inför morgondagens omtenta. Omtenta på omtentan, here I Come!!

KEEP THE FUKKIN HAIR IN SHAPE!


//// CALIFORNIAWHITE
säger Rest in Sleaze, David! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0