Arg!

Jag förstår mig inte på vissa människor! Förstår inte att vissa falska, överlägsna idioter tror att dom är så jävla mycket bättre än andra! Idag när jag väntade på t-banan hemåt såg jag en tjej som stod ock snacka med en tjej i rullstol. Inget konstigt med det. En tredje tjej kom fram till dom, fortfarande inget konstigt. Tjej 3 presentera sig för tjejen i rullstol och alla pratade en stund. En tunnelbana kommer och tjejen i rullstol åker iväg. Tjej 3 frågar så fort hon försvunnit: HUR kan du vara kompis med henne? Sånna som hon (!) är ju alltid dumma i huvet!" Den andra tjejen svarar nåt jag inte hör och tjej 3 ser nöjd ut.

Det är bara så mycket fel i hela situationen. Okej, hon satt i rullstol, men gör det henne till en sämre människa? Gör det henne korkad? "Sånna som hon" syftade antagligen inte till något annat. Som om rullstolen avgör en människas personlighet.. Och VARFÖR står man inte upp för sin kompis i en sådan situation? FUKK YEAH you do!

Kom genast att tänka på för ett par år sedan när mammas moster satt i rullstol efter en operation. På sjukhuset skulle hon handla i cafét eller vad det var och betalade. När hon ska få pengar tillbaka ger tjejen i kassan henne alldeles för lite pengar tillbaka, som att det faktum att hon var rullstolsbunden gjorde henne mindre intelligent än en person som inte är det. Jag blir så ARG!

Men, allt e inte helt och hållet pest, ska se Almost Famous på harrys ikväll, samma gäng på fredag på H62 och sedan W.A.S.P. på lördag i Alvik! Tredje gången blir det man ser Blackie o gänget! :D


W.A.S.P på Peace and Love 08 :)

Over N Out

/// CALIFORNIAWHITE

Kommentarer
Postat av: Elina

Vissa är bara dumma i huvet...

2010-10-13 @ 17:47:11
URL: http://elinahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0