Fy skäms!

Usch och fy på mig som aldrig uppdaterar här längre! Anledningen är dock ganska simpel, denna vecka har vi gått så långa dagar att man är helt slutkörd när man kommer hem. Har vart ute på Stockholms Universitet denna vecka, och ja gillar INTE SU! Mycket folk, dyr mat, inga sittplatser när man ska äta. Dock har vi vart ett ganska så fnittrigt gäng under veckan vilket iofs är kul. :) Men nog snack om tråkigt plugg och mer berättande om en otroligt rolig helg!

Så i helgen gick ju Stockholm Rockout Part 2 av stapeln, och ojoj va skoj jag har haft! I fredags drog man in i lagom tid för att se Dirty Pennys första gig i Sverige ever. Otroligt bra band måste ja säga :D Andra band som sågs var bla Wig Wam och Pretty Boy Floyd. Gissa vem som fick den fantastiske Kristy Majors plektrum? Jo jag! Funny story, stog på kanten och följde plektrumet med blicken. Landade på golvet efter att ha åkt precis framför ögonen på nån snubbe. Sa sedan till hon ja stod och prata med (som jag inte kommer ihåg namnet på, förlååt) att ja skulle försöka se om någon tagit upp det, och till min stora lycka var det ingen som tagit det! :D

Drog ganska tidigt från alvik och begav mig till Harrys där ja mötte upp Elina och Lucas, och sen även Jenni och Henna. Hände väl inget jättespeciellt där, men de va skoj :)

Lördagen vart helt nykter för min del, var väldigt trött från fredagens äventyr. Åkte ut till alvik för andra dan vid tre-tiden för att först se lite av ett band som heter Debbie Ray. Helt okej, lyssnade inte jättenoga. Såg sedan bla Sister Sin, Dynazty, Shameless/Tuff, Keel, John Corabi och Roxie 77.  Roxie 77, vad ska jag säga? FAAN va bra! Hade inga direkta förväntningar på dom eftersom ja inte hade nån koll på vad det var för musik.

För er som inte hört talas om dom (öhm, de flesta?) så är Roxie 77 bandet som Anton Körberg spelar trummor i. Vet ni inte vem Anton Körberg är så kan ja inte hjälpa er, haha :P Sångaren i bandet heter iaf Ryan Roxie och damn, I love his voice! Han är även med i Casablanca och har lirat med Alice Cooper. :D Blev så kär i deras musik att ja var tvungen att köpa (duktig Zandra) en download på deras senaste platta, Two sides to every story.



Lyssna in er på detta band om ni har chansen e allt ja har o säga!

Over N Out

/// CALIFORNIAWHITE




Kommentarer
Postat av: Elina

då fattar jag varför anton körberg snackade med dig, tyckte det va ett udda ställe för honom att hålla till på bara sådär, men tydligen har killen bra musiksmak iaf ;) måste lyssna på dom nångång, aldrig hört..

2010-09-16 @ 17:48:07
URL: http://elinahedin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0