Moget

Snackade nyss med Hanna i telefon. Tydligen hade hon fått en förolämpande kommentar på en bild på bilddagboken av nån. Sånt där gör mig lite irriterad. Fattar inte varför det är så kul att förolämpa människor man inte ens känner. Iaf anonymt, vilket betyder att man inte är villig att stå för vad man säger. Fåååånigt. Har man inget snällt att säga om folk ska man fanemej hålla käften. Sådeså. Fick själv, inte direkt en klert förolämpande kommentar, utan en som tydde på att jag var korkad, för ett par år sedan. Klagade om barnprogram och denne Martin skulle komma med en fyndig kommentar, se här. Hur dålig självkänsla måste man inte ha om man tkr det är så förbannat kul att förolämpa främlingar? :S

Fick ut lite av min irritation, så kan nu fortsätta berätta om min otroligt spännande dag. Start av termin 2 idag med medicinsk audiologi 2. Kursen är tydligen ganska teoretisk, dock ska vi få göra lite skojiga saker. Auskultation är det mest spännande med öronoperation och besök på balanskliniken. Vi ska även få lära oss titta i otoskop :) Anyways, hade en föreläsning om vestibularsystemet (balanssystemet) vilket vi iofs hade haft förut. Däremot tkr jag att denna föreläsning var intressantare och jag fattade mer. Downsides; vi började 8.30, vilket innebar uppstigning kl 6. Dålig luft i salen samt att föreläsaren tyckte att det var en jättebra idé att bara titta på mig, Emma och Irena. Brukar inte de som sitter längre bak dra åt sig fler blickar? Min erfarenhet från gymnasiet iaf..

Slutade iaf redan vid 12 och kom alltså hem hyfsat tidigt :D Trots trötthet lyckades jag hindra mig själv från att sova några timmar och tittade på vänner istället. Sen hamnade jag här. Spännande dag, va? :P

Är för övrigt bara nyfiken om när CSN bestämmer sig för att göra denna månads utbetalning. Första efter terminstart kommer nämligen nödvändigtvis inte den 25e för er som inte e bekanta med csn + högskola. :P Haha. Har nämligen ganska tunt om cash för tillfället å skulle behöva lite klirr i kassan.


Kassaklirr, ja tack!

Over N Out


/// CALIFORNIAWHITE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0