2010

Long time no see. Haha ;) Tänkte att ett bra första inlägg på år 2011 är en liten sammanfattning av 2010, rite? ;D

Overall var väl 2010 ett ganska bra år, fastän det inte började jättebra. Inledde året med halsfluss följt av den enda tenta jag kuggat än så länge. Men under våren var jag för första gången ute på praktik! (Borträknat prao perider i högstadiet). Praktikperiden spenderades på Hörselkliniken på Huddinge Sjukhus där jag faktiskt redan fjärde dagen blev tillfrågad om jag ville ta en patient ensam. Dom tre veckorna (2+1) var nog vårens höjdpunkt och det var faktiskt otroligt roligt.


Jag och klassare på praktiiik

Sedan kom sommaren, en väldigt bra sådan. Första riktigt roliga händelsen på sommarlovet KISS gig på stockholms stadion. Såg spelningen med Lucas och Elina. Detta följdes av Getaway Rock Festival 8-10 juli. Under några otroligt varma dagar var det festivallivet som gällde för mig, Elina, Jenni, Henna, Tosse och Lucas. Var hursomhelst några otroligt skojiga och legend nummer två (efter KISS) sågs live. Snackar ju om Slash! :D


Camp Hund! :D

Sommarens absoluta höjdpunkt för min del var de två fantastiska veckorna jag var i Burma. Totalt åkte vi 12 st och det var verkligen en oförglömlig resa. (Går att läsa om här om intresse finns!) Städerna som besöktes var bla Mandalay, Kalaw, Bagan, Inle och Rangoon (den stad där Aung san suu kyi för övrigt att i husarrest)


Några av oss under vårt "pool party" på Jerkers 10-jubileum i Bagan.
(10-Jubileum = 10 år sen Jerkers första gång i Burma, hans 10e besök, 10e dagen på vår resa samt den 10e Augusti) Myanmar Beer i poolen, riktigt najs måste ja säga att det var!

Sista köret på sommaren 2010 var Skogsröjet. Camp Hund hade nu utökats (från  mig, Elina, Lucas, Tosse, Jenni och Henna) med Anders och Ida. Riktigt roliga dagar där med, om än inte på långa vägar lika varma som Get Away.


Pollarna på campingen :)
Dock sörjer vi förlusten av min hatt samt vår hederliga cd-spelare Pelle (RIP)

Sedan var det dags för skolstart igen, med massa svåra kurser framför en. Just nu kan jag ju säga att det är en lättnad att man är klar och godkänd (i think) på dom kurserna.

Hösten förde med sig en del bra på musikfronten, med Stockholm Rockout i september (med bla Pretty Boy Floyd och nya upptäckten Roxie 77), W.A.S.P. i oktober, Stone Sour i november samt Hardcore Superstar i december. Och inklämt en massa partande såklart! :D

Så, en någonlunda sammanfattning av 2010 avklarad.

Over N Out

//// CALIFORNIAWHITE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0